torsdag 19 augusti 2010

Hemma igen + en underbart bra uppfinning

Varit i Göteborg några dagar på min semester, och har nu kommit hem igen. Jag bara älskar den staden, åker upp dit så ofta vi kan, för att äta gott, fika på mysiga fik, promenera runt och insupa stadens atmosfär och bara vara. Så skönt att komma iväg från alla måsten, och bara ägna sig åt att shoppa loss och bara finnas till. Denna gången var det otroligt mycket fok där, det var kulturkalas och en massa andra evenemang, så det var fullt på gator o torg. Vi hade cyklarna med oss och det var så otroligt lätt och skönt att ta sig runt. Vi hann också med en liten tur ut till en av skärgårsöarna.
Nu är vi hemma och allt är som vanligt. Korta rundor med båda hundarna, för att Tessi skall orka och en lång runda med Bella så att hon skall kunna få sin motion och vi skall kunna träna lite.
antidrag sele + koppel
Bella hade tendens till att dra i kopplet i början, och eftersom jag lätt får ont i nacken och skuldran började jag med koppelträning direkt, och jag måste säga att antidrag-kopplet+selet som jag haft till försäljning sedan i januari är bara så helt underbart perfekt. De som köpt den har varit nöjda och jag har förstått att det funkar jättebra, men ingenting är som att jobba med det själv. Nu först har jag förstått hur underbart bra det funkar. En helt underbart bra uppfinning för hundar som drar, helt enkelt. Hur blir det bättre än så?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar