lördag 25 september 2010

hemma igen

Är hemma igen efter en skön och verkligen avkopplande vecka på Mallorca. Det har varit fantastiskt att få på sig jeansshortsen igen och att få sola och bada och bara ta det lugnt. Sommaren har varit så konstig i år, inte alls som somrarna brukar vara. Så kort, så intensiv och innan jag riktigt hann fatta att den var här, var den över. Kände mig så besviken och ville ha mera värme. Så det blev en vecka på Mallorca, och där var det varmt ungefär 28 gr. varje dag, oavsett om solen sken eller det regnade.
Som vanligt saknade jag mina hundar, det är enda nackdelen med att åka bort. Trots att jag vet att de har det bra här hemma, så är det tomt utan deras varma kärleksfulla ögon som tittar in i mina. Tomt utan våra dagliga rundor och tomt på natten utan Bella som ligger bredvid sängen ihopkurad på sin fäll.
Nu är det som vanligt igen, Bella och Tessi turas om att ta tuggknuten från varandra, så fort den ena går ifrån för att dricka lite vatten är den andra framme och tjuvar den goda slemmiga knuten. Trots att de har varsin, kanske jag skall tillägga, men det verkar vara spänningen och själva tjuvandet som ger dem en kick.
Nåja, de är lyckliga och glada och det är huvudsaken.
Tessi har verkligen föryngrats sedan Bella kom hit, hon är gladare och piggare och rör sig till och med  snabbare med sina dåliga ben. Helt fantastiskt eller - hur blir det bättre än så?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar