fredag 8 oktober 2010

Är matte sjuk?!

Har börjat gympa igen, efter att ha struntat i kroppens behov under en längre tid.
Har svårt att komma iväg hemifrån, så jag har köpt en träningsDVD från friskis o svettis, som jag skall träna efter hemma. Sagt o gjort, tog på mig träningskläder o gympaskor, och satte igång. Va` härligt att gympa till klämmig musik, man glömmer bort att det gör ont både här o där när man är så otränad som jag.
Det hinner inte gå mer än 5 minuter innan hundarna börjar stressa upp sig och båda undrar förstås vad matte gör mitt vardagsrumsgolvet. Hon beter sig verkligen konstigt, hoppar och studsar upp och ner och flåsar och låter jättekonstigt. De vimsar runt lite och när det sedan är dags för sittups är det kört. Vid det laget är de rejält uppjagade, springer lite rundor, tittar på mig från alla håll o kanter och till slut när jag hamnar på golvet och försöker göra sittups med obefintliga magmuskler, då tror båda hundarna att något verkligen allvarligt och hemskt har hänt. Båda kommer och nosar på mig och ser verkligen bekymrade ut. Är matte sjuk? Är hon döende? Hur mår du matte?
Vet inte om jag skall skratta eller gråta över mitt halvt havererade gympapass men inser att mycket av vad vi människor har för oss ter sig väldigt konstigt för en hund. Och tvärtom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar