tisdag 15 februari 2011

Inre frid och en bön om fred.

Fick denna fina text skickad till mig och vill gärna dela med mig till er alla.
Alla behöver vi inre frid och yttre fred, eller hur?

Inre frid. En bön om fred.
Jag kanske tänder ett ljus. Jag kan ta en bok jag älskar, en vacker bild eller en blomma att titta på, sätta på rofylld musik eller ta något annat som stöd till denna stund i stillhet. Jag kan sitta, stå stilla, ligga ner, promenera ute, sitta på en parkbänk, …
Allt som jag behöver göra är att för mig själv ge intentionen Stillhet och frid och sedan känna att just nu finns bara detta jag, detta nu och stillhet. Här kopplar jag av en stund och känner mig fyllas med ro. Här finns ju inget annat just nu. Här är jag vän med mig själv och vän med världen.
När jag känner mig fyllas av stillhet, en inre frid, stannar jag kvar i den känslan OCH låter den pulsera eller flöda ut från mig i alla riktningar – som ett ljus.
Till nära och kära, till den del av världen där jag lever just nu och vidare ut eller så kan min känsla av frid bara färdas ut från mig, ut, ut, ut – som ett ljus.
Ett ljus är ett ljus som värmer lite, men värmer i alla fall. Men många ljus är en fantastisk kraft och värmekälla.
Samtidigt som jag låter denna frid spridas så känns det gott att veta att jag också är mottagare för alla andra som sänder denna frid ut i världen. Jag är sändare och mottagare samtidigt.
Denna puls av frid ut från mig är i sig min bön om fred. Det behövs inga ord. Min känsla av frid är den stora kraften i denna bön om fred och harmoni på jorden.


Tidpunkt: kring kl. 20.00 varje dag. Tid: från 5 minuter till dygnet runt. Start: idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar