tisdag 22 februari 2011

Inspiration

Jag älskar att inspireras av andra. Att få ta del av andras erfarenheter, deras visioner, drömmar, entusiasm, glädje, kunskaper, skickligheter, fantasier och kreativitet. Det finns få saker som fyller mig med så mycket glädje och inspiration som att gå på kurs och lära mig nya saker och att få just inspiration till att själv skapa och utvecklas. Tänk så många människor vi träffat och träffar som vi tycker är alldeles fantastiska människor, och vi tänker kanske tanken "tänk att få vara i deras kläder".
Men hur många gånger tänker vi på att vi faktiskt inspirerar andra! Förmodligen alldeles för sällan.
Vi är bra på att jämföra oss med andra, men tyvärr blir det ofta på vår egen bekostnad, vi är sällan tillräckligt bra i våra egna ögon, vi ser gärna andras storhet och vår egen litenhet, och känner ofta att vi inte är tillräckligt bra.
Ibland när jag är lite nere, lite sliten, lite liten, och tänker just tanken att tänk att få vara som de andra, de som alltid lyckas, de som alltid vet vad de vill, de som alltid är glada, då kan tanken plötsligt komma; TÄNK SÅ MÅNGA JUST JAG INSPIRERAT! Tänk så många människor som jag träffat, människor med hundar och människor utan hundar, där just jag gjort skillnad. Där de hämtat inspiration av mig och där jag har kunnat dela med mig av min kunskap, min glädje, min entusiasm och min kreativitet. Då blir jag med en gång gladare, känner mig större och mycket bättre till mods.
Tanken är härlig - vi inspireras ständigt av varandra och alla har vi fantastiska erfarenheter och egenskaper som kan göra skillnad för andra.
Glöm aldrig hur fantastisk just du är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar