torsdag 1 september 2011

Idag börjar ...

vi på ny kurs, jag o Bella. Vi skall gå en kurs i tävlingslydnad, grundfärdigheter, hos Åsa, (Åsas hundar)
Inte för tävlingslydnadens skull, utan för att få fortsätta träna och utvecklas. Bella behöver även miljöträning, och träning i att åka bil. Sista 4 veckorna har vi åkt iväg på noskurs till Åsa, och det har blivit mycket bättre med Bellas rädsla för bilåkning. Bella har varit jätteduktig med nosen, och hon gillar det skarpt, att få använda den, så nu behöver vi träna lite mera på spår och föremålssök, för att hon skall bli riktigt vass.
Att gå på kurs är roligt och det ger struktur i tillvaron, samtidigt som man får skärpa sig och faktiskt göra hemuppgifterna man får, annars är man liksom efter.
Det är det som jag behöver, en spark i häcken, så at jag tränar ordentligt och med struktur, för jag är lat och bekväm ibland, det erkänner jag.
Jag är inte den perfekta och mest strukturerade hundtränaren till mina egna hundar, bara för att jag är hundpsykolog och kursintstruktör:))
Men jag kan bli!

1 kommentar: