tisdag 27 september 2011

Tisdag...

...rejält förkyld och ny valpkurs ikväll + KoV-kursen som redan är påbörjad. Inte någon bra kombination, men det får gå. Det är rösten jag är mest orolig för, att den skall hålla för två kurser, därför att när jag håller kurs, är jag aldrig tyst. Det finns miljoner saker att prata om, träningen, hundarna, svara på frågor, visa, ifrågasätta, berömma, skämta och berömma igen.
Dynamiskt, givande, krävande och kul att jobba med människor och deras hundar. Ingen kurs är den andra lik, och jag lär mig massor på varanda en, precis som deltagarna.
Vädret är på vår sida ikväll, det är fint, och jag har Maria som hjälper till, hur blir det bättre än så?
Nu skall jag preparera mig med nässpray, magnecyl, halstabletter och pappersnäsdukar, redo för kurs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar