måndag 10 december 2012

Måndag

- en arbetsdag för många, men en vilodag för mig.
I helgen har jag hållit utbildning för mina instruktörselever igen. Det har varit en intensiv helg, men så otroligt rolig och givande på alla sätt.
Att utbilda elever som är så motiverade, så intresserade, så på hugget, och som dessutom är glada, trevliga och som bjuder på sig själva, det är en ren fröjd.
Helgerna vi träffas är som sagt intensiva, det är mycket som jag vill dela med mig av och som vi skall hinna gå igenom både teoretiskt och praktiskt.
Som lärare gäller det att sätta ihop ett bra schema som bjuder på varierande ämnen och där vi blandar teori med grupparbeten, redovisningar, praktisk hundträning, film och roliga praktiska övningar.
Och givetvis gäller det att bjuda på sig själv och att ha högt i tak, så att vi kan ha roligt tillsammans, kunna skratta åt oss själva, för som sagt ett gott skratt förlänger inte bara livet utan gör det också lättare och roligare på vägen.
Jag har otroligt roligt under de här helgerna, coh jag vågar nog påstå att mina elever också har det.
Jag är så himla tacksam, över att jag får lov att göra det som jag tycker är det allra roligaste här i livet, nämligen att få inspirera andra och att få dela med mig av mina erfarenheter och kunskaper när det gäller hund och hundträning. Tacksam över att inte bara få lov att inspirera andra utan att själv få inspireras och utvecklas. För det är ju så att i en grupp som vår, där vi delar samma passion, där händer det saker - vi lär oss av varandra, vi peppar varandra, vi vågar gå utanför boxen och vi utvecklas och växer på flera plan.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar